ID: | 3951 |
Riešitelia: | prof. Ing. Hudec Róbert, PhD., prof. Ing. Braciník Peter, PhD., Ing. Hlubík Ján, PhD., doc. Ing. Kamencay Patrik, PhD., doc. Ing. Benčo Miroslav, PhD., Bc. Šatník Andrej, |
Číslo projektu: | 048ŽU-4/2017 |
Základné členenie projektu: | Projekty mimo ŠF |
Stav riešenia: | Neschválený projekt |
Kategorizácia: | Domáce výskumné projekty - Granty |
zad_obj | |
Názov (SK): | Aplikácia virtuálnej reality pre potreby výučbového procesu. |
Názov (EN): | Application of virtual reality for the education process. |
Úroveň zapojenia: | koordinátor |
koordinator | |
Úroveň utajenia: | |
Riešenie od: | 01.01.2017 |
Riešenie do: | 31.12.2019 |
Číslo zmlúvy: | |
Dátum podpisu zmlúvy: | |
URL projektu: | |
Cieľ: | • Zavedenie nových metód interaktívnej výučby v oblasti elektrických staníc s využitím
virtuálnej reality.
• Rozšíriť vedomosti a zručnosti študentov multimediálnych technológii, špeciálne v oblasti
virtuálnej reality.
• Zdokonaliť vedomosti projektového tímu v oblasti počítačovej grafiky.
• Spístupniť vytvorenú aplikáciu a metodiku akedemickej obci pre účely vzdelávania.
• Vybudovať edukačné pracovisko pre vývoj 3D aplikácií.
• Vypracovanie vysokoškolskej učebnice a skrípt v oblasti počítačovej grafiky. |
Anotácia (SK): | Výsledkom tohoto projektu je poskytnúť študentom virtuálny prístup k elektroenergetickým zariadeniam elektrických staníc, ku ktorým je počas štúdia komplikovaný prístup z bezpečnostných dôvodov. Pomocou virtuálnej reality bude mať študent možnosť interaktívne sa pohybovať po elektrickej stanici. Takouto populárnou formou vzdelávania chceme študentom poskytnúť čo najvernejší pohľad na usporiadanie elektrickej stanice s možnosťou jej ovládania, čo bolo doteraz nemožné praktizovať na cvičeniach. Nadobudnuté vedomosti v tomto projekte chceme zužitkovať a na ich základe vytvoriť metodiku vývoja 3D aplikácii virtuálnej reality, ktorá sa bude využívať v akreditovanom študijnom programe zameranom na multimediálne technológie. Vybudované pracovisko virtuálnej reality bude v budúcnosti slúžiť na vývoj vzdelávacích 3D materiálov, ktoré využívajú virtuálnu realitu. |
Anotácia (EN): | The result of this project is to provide an access to virtual equipment of power stations, where access is very difficult during the study. Using virtual reality, the student will be able to interactively navigate on electrical station. This popular form of education we want to provide the best arrangement of electric stations with the possibility of control, which has been impossible to practice. Knowledge acquired in this project we want to use to create a methodology of development 3D virtual reality application that will be used at accredited program aimed at multimedia technology. Equipped department of virtual reality in the future will be able to create educational materials that use 3D virtual reality. |
Kľúčové slová: | 3D , elektroenergetika, grafika a animácia, multimédiá, vysokoškolské vzdelávanie, virtuálna realita |
Dosiahnuté výsledky riešenia: | |
Dokumenty k projektu: | |