Projekty

ID:3624
Riešitelia:prof. Ing. Rafajdus Pavol, PhD., prof. Ing. Hrabovcová Valéria, PhD., Ing. Vavrúš Vladimír, PhD., doc. Ing. Makyš Pavol, PhD., Ing. Lehocký Pavel, PhD., Ing. Dr. Makarovič Juraj, Ing. Peniak Adrián,
Číslo projektu:VEGA 1/0957/16
Základné členenie projektu:Projekty mimo ŠF
Stav riešenia:Ukončený projekt
Kategorizácia:Domáce výskumné projekty - Granty
zad_obj
Názov (SK):Vedecký výskum nových konštrukčných usporiadaní elektrických strojov reluktančného typu využívaných ako trakčný pohon elektromobilov
Názov (EN):Scientific research of new construction designs for electrical reluctance machines used as main electrical vehicle traction drive
Úroveň zapojenia:koordinátor
koordinator
Úroveň utajenia:nie je predmetom utajenia
Riešenie od:01.01.2016
Riešenie do:31.12.2018
Číslo zmlúvy:
Dátum podpisu zmlúvy:
URL projektu:
Cieľ:Cieľom tohto projektu je vedecký výskum nových konštrukčných usporiadaní elektrických strojov reluktančného typu pre elektrické trakčné pohony elektromobilov, ktoré by boli realizované prostredníctvom spínaných reluktančných strojov z dôvodu ich jednoduchej konštrukcie, lacnej výrobe, robustnosti a vysokej spoľahlivosti v porovnaní so súčasnými pohonmi, ktoré sa na tieto aplikácie používajú. Jedná sa o dva typy konštrukčného usporiadania: spínaný reluktančný motor so segmentovým usporiadaním statora a toroidnými cievkami a optimalizovaná konštrukcia klasického SRM. V projektu budú vypracované detailné návrhy týchto motorov a aj pohonov prostredníctvom vedeckých metód, budú zostavené matematické modely na simulovanie prechodových stavov a pracovných charakteristík SRM v daných oblastiach a budú urobené experimentálne testovania na reálnych laboratórnych modeloch. Dosiahnuté výsledky budú priebežne publikované na významných medzinárodných konferenciách, ktoré sú evidované v medzinárodných databázach alebo budú publikované vo významných časopisoch.
Anotácia (SK):Tento projekt sa zaoberá vedeckým výskumom vlastností a parametrov moderného elektrického pohonu so spínaným reluktančným motorom (SRM) pre aplikáciu trakčného pohonu v elektromobile. V rámci projektu bude detailne analyzovaný nový trakčný pohon s novou konštrukciou SRM a optimalizovaným SRM, aby sa zvýšila účinnosť, dojazd a spoľahlivosť elektromobilu, v ktorom môže byť implementovaný. Na návrh týchto dvoch konštrukčných usporiadaní SRM budú použité nové metódy návrhu využívajúce metódu konečných prvkov. Bude robený výskum nových riadiacich algoritmov pre daný pohon v spolupráci s výkonovým meničom, aby sa dosiahli čo najlepšie výsledky účinnosti pre čo najširšiu prevádzkovú oblasť. Na základe výskumu budú dané odporúčania pre výrobu takýchto motorov.
Anotácia (EN):This project deals with scientific research of modern electrical drive with switched reluctance motor (SRM) and with investigation of its performances and parameters for traction application in electrical vehicles. In the frame of this project, the detail analysis of a new SRM construction design and optimized construction of SRM will be carried out to obtain the best performances from point of view efficiency, distance range and reliability of electrical car. The modern methods of design as finite element method will be used for these SRM. The research of new control algorithms for this drive will be analysed with cooperation with power converter to obtain best efficiency for all working range. On the base of scientific research of these motors, some recommendations will be given for their manufacturing.
Kľúčové slová:návrh elektrických strojov, elektromobily, elektrický pohon, spínaný reluktančný motor
Dosiahnuté výsledky riešenia:
Dokumenty k projektu: